Destruction's ain't a crime.

Längesen jag hamnade framför den dammiga kameran. Bra sysselsättning när man är galet uttråkad men fortfarande lite för sjuk för att göra annat

I'm off into the clouds, don't know if I will find my way back down.

världens finaste!

man ser verkligen att jag hade feber här... hahaha. god vaniljfrappe för min onda hals iallafall

träffade på valpen Pablo, dog söthetsdöden!
Pablo ville bara ha min pizza... that sneaky bitch!

skulle så himla gärna åka tillbaka och få vara frisk i en hel vecka, men är ändå tacksam för de dagarna vi fick

Jag har sett hur den där skiten alltid tär på dig.

Pepes-låten som ALLA utom vi kunde, haha.

Vilken resa... vet inte riktigt var jag ska börja. Den började hur bra som helst med en lugn flygresa från Örebro. Kom fram till hotellet på kvällen, fick vårat rum och gick över gatan och doppade fötterna i havet. Den känslan var verkligen obeskrivlig, trötta, glada och lyckliga. De tre första dagarna var helt underbara, fyllda med sol, massa mat och goda drinkar. Kvällen efter att vi kom dit drack vi drinkar i hotellbaren, tillsammans med några italienare som gav oss drinkar som seriöst smakade barr. "It tastes like the Swedish forest, yeah... almost like a christmas tree". Sedan dissade vi dem och drack själva på vår balkong, galet rolig kväll. Kvällen efter det bestämde vi oss för att ta oss an Rhodos bar street, som förövrigt kryllade av inkastare och svenskar. Där mötte vi grekiska Zac Efron (inkastare) och honom kunde vi helt enkelt inte säga nej till... Så i väntan på att bargatan skulle fyllas med folk satt vi där och tog några drinkar som tur nog var väldigt goda. Sedan drog vi vidare till Pepes Bodega där vi spenderade resten av kvällen på dansgolvet. Ja ni läste rätt... jag, Ellen Hergils Andersson, spenderade en kväll på ett dansgolv. Blev många firsts på denna resa! eller vad säger du, frugis? Under denna kväll så såg vi Big Brother- Christian från 2011 och träffade på årets Paradise Hotel-vinnare, Jeppe. Som sagt, väldigt mycket svenskar på bargatan och på de andra gatorna i Rhodos stad också... Mycket står på svenska, många svenska/skandinaviska barer, svensk mat, svenskt godis, svensk alkohol, grekerna kan lite svenska, FBK på tv och en massa sånt. Att Rhodos är ett Sverigeparadis är verkligen inget skämt.

Anyway, dagen efter detta vaknade jag alltså upp genomförkyld med feber och halsont, fy. Överlevde med hjälp av ipren och då drog vi på en shoppingtur. Ju längre in i stan man kom desto bättre shopping fanns det! mycket bättre än vad vi (eller iallafall jag) hade förväntat mig. Efter shoppingturen mådde jag rätt kasst, och mina ipren tog slut. Fick då värktabletter av hotellet, och förmodligen var det dessa som sedan skulle ställa till allt för mig senare. Den kvällen stannade vi kvar på hotellet efter middagen (eftersom jag mådde dåligt), det var karaoke-night och då skulle självklart italienarna tvinga oss att dansa macarena inför hela hotellet :):) blir full i skratt bara jag tänker på det! Dagen efter detta tog vi det bara lugnt på hotellet, och då började även frugan bli sjuk... Ont i halsen och feber där också! Det var även samma dag som jag vaknade med röda utslag, trodde att jag bränt mig så höll mig bara ifrån solen och tänkte inte mer på det. Dagen efter vaknade jag istället med utslag över hela kroppen och svullnad i ansiktet... Aldrig varit med om något liknande, helt sjukt. Gick till ett apotek och väl där fick apotekaren en liten chock när jag drog upp linnet, reaktionen var priceless. Fick med mig grejer till halsen men endast en "relieveing-cream" för utslagen som knappt hjälpte någonting. Betalade alltså 300kr för medicin som jag sen ändå inte fick använda, hahaha. På kvällen/under natten blev det mycket värre, jag stod inte ut en minut till och till slut blev jag tvungen att få en läkare till hotellrummet.

Klockan tre på natten låg alltså Emely och sov medan jag väntade på läkaren. Han kom och när han klev in i hotellrummet trodde han ju självklart att det var Emely som behövde läkarhjälp... Så himla kul! Visade honom utslagen och han konstaterade direkt att det var en ganska allvarlig allergisk reaktion. Vad det var emot visste han inte säkert, men han trodde att det var mot värktabletterna jag fick av hotellet när mina ipren tog slut (vilket var något helt annat än apotekaren sa till mig). Fick olika mediciner med "hårda" restriktioner. Om man ska välja att tro läkaren så fick jag alltså feber, ont i halsen och blev förkyld, och utav värktabletterna som jag tog för att dämpa febern fick jag alltså en allergisk reaktion... Kan man ha mer otur? På avresedagen var alltså både jag och Emely sjuka, och att flyga när man har ont i öronen är verkligen inte kul kan jag tala om för er! Utöver detta så var det väldigt mycket turbulens, så ingen lugn och fridfull resa där inte... Vi fick till och med ta en omväg och landa från fel håll i Örebro för att det var sånt strul. Pappa hämtade oss på flygplatsen och det har nog aldrig varit så underbart att komma hem till min egen säng. Lite märkligt att flyga från 34 grader och gassande sol (såg inte en moln på hela veckan...) till ett 16-gradigt kallt och regnigt Sverige.

Så himla surt att häften av resan skulle bli "förstörd"... Alltså, vi hittade ju på grejer så gott vi kunde eftersom ingen av oss mådde bra. Försöker ändå tänka att vi iallafall hade tre galet bra dagar i början, så försöker leva på dom. Det var en jäkla tur att vi tog resebolagets reseförsäkring, det kommer jag ALLTID att ta för man vet verkligen aldrig vad som kan hända. Hur som helst så var det otroligt skönt att komma ifrån staden och all dess drama en stund, men att komma hem utvilade och redo för skolan som planen var från början blev ju inte riktigt verklighet... Men men, ibland blir det helt enkelt inte som man vill! Vill bara tacka världens bästa fru för att hon stått ut med mig i en hel vecka och haft tålamod med mig när jag mått dåligt. Love you! Så... Until next time, Rhoddan. Känner på mig att det kommer att bli tredje gången gillt en vacker dag.